Reklamos agentūros – tai tam tikras žmonių kolektyvas padedantis įmonėms surasti geriausius sprendimus jų produktams ar paslaugoms populiarinti rinkoje.
Apie tai, kad reklama gali būti itin galingas ir efektyvus įrankis siekiant verslo sėkmės, ko gero daug pasakoti neverta.
Kiekvienas įmonės vadovas puikiai įsivaizduoja kaip geros įmonės vardo garsinimo metodikos gali padėti sudominti vartotoją bendrove, suformuoti teigiamą požiūrį apie ją ir, žinoma, imtis tam tikrų komercinių veiksmų.
[toc]
Tiesa, tinkamai perduoti norimą žinutę geba ne kiekvienas.
Čia svarbu ne tik kūrybiškumas, tačiau nuolatinis marketingo tendencijų stebėjimas ir, žinoma, patirtis kuri ateina tik su laiku.
Tik tokiais būdais galima užtikrinti tai, jog klientams teikiamos reklamos paslaugos bus kokybiškos, efektyvios ir pilnos tinkamų idėjų.
Jei skaitote šį straipsnį, vadinasi, jums rūpi atsakymai į vieną iš šių klausimų:
- Kaip pasirinkti turėčiau tinkamą reklamos agentūrą, jei investicijos atsipirktų ir pavyktų pritraukti naują klientų bazę?
- Kokiais principais turėtų dirbti gera reklamos agentūra?
- Kokius pagrindinius darbus galėtų apima reklamos paslaugos?
Šiame straipsnyje atsakyme į šiuos ir kitus klausimus ir galbūt padėsime apsispręsti su kokia įmone jums verta bendradarbiauti reklamos atžvilgiu. Taip pat pateiksime, mūsų nuomone, Top 10 geriausių įmonių Lietuvoje.
Top rekomenduojama reklamos agentūra Lietuvoje
Skaidrias SEO paslaugas siūlanti WEB marketingo komanda.
Top 10 reklamos agentūrų Lietuvoje
Skaidrias SEO paslaugas siūlanti WEB marketingo komanda. „Win win“ - tai jau daug metų Lietuvoje dirbanti komunikacijos ir reklamos kampanija kurianti sėkmingus sprendimus įvairiose industrijose. Rinkitės patirtį ir žinias. „AdDrama“ - reklaminė kampanija kurios pagrindinis tikslas - pagyvinti kiekvieno kliento reklaminį balsą. Tai ne tik kūrybiškumas, tačiau ir tuo pačiu konkretumas kuris padeda pasiekti užbrėžtų tikslų. „Black Florence“ - tai reklamos specialistai kurių šūkis - „rinkodaros sprendimai grįsti mąstymu“. Įmonė vadovaujasi modernia filosofija kuriant tinkamas reklamas savo klientams, kuriant strategijas ir planuojant proejtko vystymo etapus. „BeeMarketing“ - komanda kurios specializacija yra SEO optimizavimo, IT darbų ir reklamos sprendimų kūrime. Įmonė kuri atsižvelgia į naujausias tendencijas ir žino ko reikia, jog verslas taptų sėkmingas. „AdWay“ - viena iš stipriausių rinkodaros įmonių Lietuvoje. Kūrybiški sprendimai kurie kuria vertę ir skatina kiekvieno kliento išskirtinumą. Rinkitės įmonę kuri moka kurti unikalią filosofiją. „TOP“ - Tai reklamos agentūra kurios filosofija yra kurti paprastus, aiškius, tačiau tuo pačiu metu ir gerai apgalvotus sprendimus. Čia rasite ne tik kūrybiškumą, tačiau kokybę ir konkrečią filosofiją. „Stand UP“ - dinamiška komanda galinti parinkti bet kokį reklaminį sprendimą bei padėti sukurti unikalią įmonės filosofiją. Ilgametė patirtis ir laiko patikrintos metodikos. „Masteridea“ - tai rinkodaros komanda kurios pagrindinis tikslas yra padėti kiekvienam klientui sukurti aukštos komercinės vertės projektą. Rinkitės specialistus kurie nebijo drąsių sprendimų ir unikalios filosofijos. „Brandus“ - agentūra kurios specializacija yra įvairių reklaminių sprendimų gamyba. Ar tai būtų plakatas, vėliava ar dar kažkas kito - rinkitės patyrusius specialistus kurie žino kas parduoda.
Kokius darbus gali atlikti moderni reklamos agentūra?
Skaitmeninė rinkodara – itin plati industrija, susidedanti iš begalės metodų ir principų. Nesvarbu kokios reklamos paslaugos domina mūsų verslą, būtina užtikrinti, jog jos taikymui būtų naudojami aiškūs ir apgalvoti veiksmai pagal numatytą planą.
Kitas dalykas – bendravimo su klientu aspektas. Nors visas darbų ypatybes atlieka pati agentūra, su klientu privalu derinti pačią plano esmę, darbus kurie yra reikalingi ir tikslus kuriuos bus užsibrėžta pasiekti.
Kalbant apie tai kokius darbus atlieka marketingo agentūros, galima įvardinti šias metodikas.
- Google reklamos paslaugos – Google yra pati populiariausia svetainė pasaulyje, todėl reklama šios gigantės produktuose gali būti ideali terpė pasiekti norimus klientus. Čia kalba eina apie vaizdines, tekstines, Youtube, Gmail bei kitas reklamas. Kas svarbu ne tik kokybiškai paruošti, tačiau ir optimizuoti.
- SEO optimizavimas – SEO tai visuotinis konceptas kuriame kalbama apie kliento svetainės optimizavimą paieškos varikliams. Čia pagrindinis tikslas – padėti svetainei užsiauginti kuo aukštesnius reitingus pagal verslui aktualias užklausas. Marketingo įmonė pasirūpins tokiais dalykais kaip vidinis, išorinis ir techninis svetainės optimizavimas.
- Facebook reklamos paslaugos – Lig šiol Facebook išlieka pačiu populiariausiu socialiniu tinklu pasaulyje. Tai natūraliai reiškia, jog reklaminės kampanijos šioje terpėje taip pat gali atnešti daug naudos. Čia kalba eina apie įvairių rūšių reklamas Facebook, Messenger bei Instagram platformose.
- Grafinio stiliaus kūrimas – Norint įmonei išskirti – grafinis dizainas gali būti puikus būdas sukurti unikalų savo įmonės stilių ir vaizdinį balsą. Čia kalba eina apie tokius darbus kaip logotipų, banerių, reklamos gamyba, jūsų tinklalapio ar galbūt ištiso stiliaus jūsų korporacijai kūrimas.
- Svetainių kūrimas – Gali būti, jog jus domins ne tik reklamos kūrimo paslaugos, tačiau ir apskritai perkurtas visas svetainės dizainas, naujas jos adresas ar dar kitaip pagerintas jos komercinis potencialas. Rinkodaros įmonės puikiai žino kaip kur elektronines parduotuves, jūsų portfolio, blogą ir kt.
- Tekstų kūrimas (Copywriting) – Tinkami reklaminiai tekstai, be jokios abejonės, vis dar lieka vienos iš efektyviausių priemonių norint reklamuoti ir parduoti savo paslaugas. Paprastai reklaminės kampanijos žino kaip rašyti parduodančius tekstus lietuviškai, angliškai ar dar kita kalba jūsų verslui.
- Socialinių tinklų administravimas – Paslaugos ar produkto reklamavimas per socialinius tinklus taip pat yra efektyvus būdas auginti savo verslo prekinį ženklą. Vis dėl to, savo socialinių tinklų valdymui taip pat yra reikalinga gerai apgalvota strategija.
- Video turinio kūrimas – Ar tai būtų reklamos ar kokių kitų vaizdo įrašų kūrimas, kai kurios rinkodaros agentūros gali puikiai susitvarkyti su jiems numatyta užduotimi sukurti vaizdo įrašą orientuotą su tiksline žinutes į tam tikrą auditoriją.
- Viešieji ryšiai – Daugelis nevertina šio aspekto, tačiau tinkamas socialinių ar kitų viešųjų tinklų PR, padeda išlaikyti gerą savo įmonės įvaizdį žmonių akyse. Čia taip pat yra reikalinga tam tikra strategija ir bendravimo ypatybės pagal kurias efektyviai teikti savo žinutę.
Kokiomis ypatybėmis turėtų pasižymėti gera reklamos agentūra?
Aptarus pagrindinius darbus kuriuos gali atlikti tokios bendrovės, reikėtų aptarti ir jų ypatybes. Ieškant tinkamiausių specialistų tam tikriems darbams atlikti, atkreipkite dėmesį į keletą pagrindinių bruožų prieš tariant paskutinį susitarimo žodį.
- Lankstumas ir sąžiningumas – Įmonės privalo būti lanksčiose savo klientų atžvilgiu. Čia turima omenyje ne tik atliekant standartinius darbus, tačiau unikalių sprendimų ieškojime, kurių galbūt net netaiko niekam kitam. Dar vienas dalykas, marketingo agentūra neturėtų skirti mažiau dėmesio klientui mokančiam, tarkime 100 eurų per mėnesį už tam tikrą paslaugą nei tas kuris moka 1000 eurų. Visi klientai privalo būti lygūs.
- Susisiekimo galimybė – Tinkama marketingo bendrovė užtikrins pastovią ir aiškią komunikaciją su savo klientais. Čia turite turėti galimybe bet kada parašyti žinutę, laišką ar paskambinti ir paklausti kaip sekasi su projektu ar tam tikrais atliekamais darbais. Bloga komunikacija gali reikšti prastos reputacijos komandą su kuria bendradarbiauti tikrai nėra verta.
- Darbų skaidrumas – Reklamos agentūra su kuria dirbate privalo ne tik tinkamai su jumis bendrauti, tačiau taip pat būti skaidri su savo metodais. Prireikus, turėtumėte nesunkiai gauti paaiškinimą apie tai kokiu būdu ir kas buvo atliekama bei paprašyti konsultacijos ar apmokymų jei kai kuriuos darbus norite atlikti patys.
- Viskas grįsta analitika -Jeigu įmonė teigia pasiekusi reikiamus rezultatus, jūs turite teisę reikalauti aiškių įrodymų bei paaiškinimų kas buvo atliekama ir kaip pavyko pasiekti jūsų prašomus rezultatus. Visai kaip ir prieš tai aprašytoje skaidrumo sekcijoje, turite teisę reikalauti duomenų ir aiškios analitikos bet kokiems žingsniams.
- Aiškias roles turinti komanda – Nors tai ne visuomet yra pagrindinė ypatybė, geriausia marketingo agentūra turės atsakingą specialistą paskirtą dirbti už tam tikrą vieną darbą, tik su gera komanda bus galima užtikrinti maksimalius įmanomus rezultatus.
- Būtinosios ataskaitos – Atlikus tam tikrus darbus – praėjus reklaminei kampanija, sukūrus svetainę ir t.t. Klientas turi teisę reikalauti ataskaitos apie tai kas detaliai buvo atliekama realiu laiku. To užtikrinimas taip pat yra vienas kertinių bruožų.
Kokiomis stadijomis paprastai turi dirbti rinkodaros agentūra?
Po ypatybių, galime aptarti ir pagrindines stadijas kuriomis efektyviausiai dirba reklaminė agentūra. Jei pastebite tokią tendenciją kreipdamiesi į tam tikrą įmonę, tikėtina, jog atlikote gerą pasirinkimą apsisprendžiant su kuo dirbti.
- Tinkama analizė – Pirminės darbų stadijos metu, jūs turėtumėte susitikti su savo reklamine agentūra bendrai aptarti pačio projekto ir bendros jos idėjos. Paminėkite savo pagrindines problemas ir tai ką norite tobulinti. Agentūros pagalba susidėliokite tinkamą strategiją rezultatams pasiekti.
- Planavimas – Pagal numatytą planą agentūra turėtų derinti idėjas ir metodikas su jumis, pereinama prie tikslių strateginių veiksmų kurių bus galima imtis. Jeigu tai būtų tarkime reklaminė kampanija, šioje stadijoje yra nustatomas biudžetas, nusprendžiama dėl komunikacinių tinklų, parenkamos ar sukuriamos iliustracijos ir t.t.
- Vykdymas – Galiausiai seka ir vykdomasis darbų etapas per kurį yra siekiama tam tikrų projekto tikslų. Po numatyto darbų periodo pabaigos, klientui turi būti pateikiami aiškūs rezultatai ir analizė ar pavyko pasiekti užsibrėžtus tikslus.
Kodėl Lietuvoje dominuoja senos marketingo tendencijos?
Reklamos agentūra, dažnam žmogui ar verslininkui Lietuvoje vis dar asocijuojasi su senomis marketinginėmis tendencijomis. Jos paprastai pasižymi pakankamai prasta komunikacija ir silpnu prekės ženklo iškėlimu.
Kita ydinga metodika – mąstysena, jog produktą ar paslaugą būtina reklamuoti vien dėl to, jog reklamuoti, neatsižvelgiant į perteikiamos žinutės prasmę.
Nors Lietuvoje pamažu ateina visiškai kitokios ir modernios vakarų marketinginės idėjos iš Europos Sąjungos ir kitų šalių, nemažai rinkodaros paslaugas teikiančių įmonių vis dar dirba pagal senąsias metodikas, kas ir duoda peno minėtiems stereotipams.
Rinkodara, visai kaip ir bet kuris su verslu susijęs faktorius turi būti prasmingas, na o produkto ir prekės ženklo garsinimas turėtų būti susijęs su aiškia problema kurią verslas vartotojui padės išspręsti ir pan.
Prekės ženklas formuotas pagal šiuos principus yra kur kas sėkmingesnis ir efektyvesnis.
Pabaigai
Straipsnyje aptarėme pagrindinius aspektus apie marketingines ir komunikacijos įmones ir kaip reikėtų jas pasirinkti. Čia svarbūs skaidrumo ir aiškumo aspektai bei įmonės kompetencija, todėl pagal šiuos principus ir reikėtų rinktis su kokia rinkodaros agentūra jūs dirbsite.